Toughest Amsterdam – day before

Po roce nevyřízených účtů s Toughest sedám do letadla, abych si prvně vyzkoušel tuhle serii. Amsterdame jsem na cestě.

Než se však vydám na průzkum překážek, byl by hřích nenavštívit město červených luceren. Vyfasoval jsem si Fiat 500. Hned na prvních světlech mi zdechne. Ten italský krám. Mačkám spojku a on znova naskočí. To bude jako fungovat jako pan „mopadžíí“, kterého musíte poprosit aby jel. Až pak mi dojde, že má chcípání na světlech nastavené normálně. Město je to hodně zajímavé. Když se stavělo, tak bublinka do vodováhy byla dost nedostatkové zboží. Protože domy jedou na všechny strany jen nestojí rovně. Druhá zvláštnost jsou cyklisté. Jsou všude, úplně všude. Parkuji ve dvou patrech a mají vlastní parkovací domy.

Podle navigace jsem už blízko centra, tak hodím auto do parkovacího domu a zbytek už půjdu pěšky. To není nic zvláštního. To je tak malé, že jde vidět z jedné státní hranice na druhou. Sotva beru parkovací lístek do ruky, tak jen pro kontrolu kouknu na cenu. Tvl 2,4€ za 20 minut??!! WTF? No tak to mám přesně 19 minut na najití platebního automatu a cestu zpět. To by mě finančně položilo. Přes ulici stání u kanálu už je za lidovku. Hodina za 4€.

Celé město je protkané kanály. Voda vlastně opravdu všude. Musím uznat, že to bylo opravdu hezké. Samé lodičky, mola až do obýváku. Fakt hezké. Málem bych zapomněl zmínit ještě střelce na skútrech. Jezdí se tu bez helem, ale daleko více by každému slušel šátek kamikadze. Oni se snad nerozhlíží a střihají to úplně všude. Není nic nenormálního vidět skútr jak táhne kolo v plném městském provozu.

[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“29″ exclusions=“318,319,320,321,322,323,325,326,327,328″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“240″ thumbnail_height=“160″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“20″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“1″ slideshow_link_text=“[Ukázat prezentaci]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]To už by o městě stačilo a teď to hlavní proč jsem tady. Přejedu do místa, kde je samotný závod. Celý natěšený si nalézám místo, kde budu blízko festivalce a budu tu i moci přespat. Jedna z překážek je 20m od auta. Ok tak Pojďme na to. Mapka do ruky a průzkum začíná. Celý závod je umístěn do přírodního parku. Jak jinak plném jezer a vodních kanálů. Bude se běhat po loukách a místních pěšinách a bohužel i tak 20% po asfaltové cestě. Ale co se dá dělat. Všechny překážky už stojí a jen se dodělávají detaily. Jsem velmi zvědavý, jak velký rozdíl je mezi Fast line a Slow line. (za použití Slow line musíte jít ještě na plazení a přeskočit pár plůtků, přičemž překonání samotné překážky je jednoduší). Provedení překážek je výborné. Tohle jim nedělá nikdo v dědově kůlně. Mají tu i Platinum rig a překážky od Urban Sky. Což jsou velmi zrádné překážky na ručkování. Do festivalky se v průběhu závodu budeme vracet 3x takže si nás diváci opravdu užijí.

Některé překážky lze zkusit, jiné jsou opáskované a zkusit to nejde. Tam kde to jde neváhám a testuju. Kde to nejde, přijde na řadu YT a samostudium. Mám jasno o jedné překážce na kterou si natroufám jít Fast line. Jsou to zavěšené „ninčaky“ různých délek a je jich asi 10 v řadě. Trochu maso. Salmon ladder půjdu Fast Line, stejně jako Flying monkey. Platinum Rig taky fast line a zavěšené kruhy si o to přímo říkají. Dragons Back znám už z Kanady. To není ani tak těžké, když se někdo nezačne bát skákat proti zdi. Urban Sky resp. spining wheels (točící zavěšená kola) půjdu taky Fast Line. Tady raději šetřím rameno a nezkouším. To rovnou risknu. Co mě ovšem dostává je Mudland XL. 6 obrovských jam s jednou velkou. Do té se skáče tak z 5-6ti metrů odrazem z trampolíny. To je šílenost…fakt masakr. Finálová vlna je monstrózní. Úplně jiný typ, než známe z Predator Race. Vysoká, dlouhá a musí se nabíhat. Na všechny překážky máte jeden pokus. Jen kromě vlny. Pak následuje trestné kolečko běh s pytlem nebo bez. A ještě potom musíte jít na plazení. Tam kde u překážky je. Spadnout se tedy nevyplácí.

Cestou jsem potkal ještě přátele z Německa a chvíli jsme chodili spolu. Vážně příjemné odpoledne. Sluníčko ukázalo svou teplejší tvář a dostalo se i na relax v trávě. Už aby byl zítřek a start.

Po večeři se odebírám do své ložnice (Fiat 500). To bude vážně zábavná noc, abych mohl natáhnout nohy musím otevřít kufr a vytáhnout nohy ven. Tohle auto je přívěšek na klíče. Když jsem chtěl položit sedačky, abych měl víc místa tak jsem se podíval na nádrž. To nemá ani sundavací sedačky. V noci jsem se několikrát probudil, abych si různě natáhl nohy. To vše bylo nakonec v poho proti návštěvě nějakého blba, který přijel k mému autu. Pustil dálkové a začal troubit. Docela dlouho. Nejdřív jsem si myslel, že to jsou policajti a budu jim vyprávět pohádku, že nejsem bludný Holanďan. Ale ukázalo se, že je to parta mladíků, co se takto baví po celém okolí. Já se málem posral, když jsem koukal z půl metru do světlometu. Chvíli jsem pak ještě nemohl zaspat. Bubáci tu stále jezdí okolo….

Ještě k sérii Toughest. Je to severská série, která se pyšní několika ocením jako nejlepší světová série. Mají luxusní a velmi těžké překážky. Výborně propracované pravidla a návody, jak co překonat. Již několik let zde vládne Jon Albon a partička seveřanů. Jako jedna z mála sérii nemá přístupnou Elite vlnu pro kohokoliv, kdo má v kasičce více peněz. Musíte si to vyběhat díky svým výsledkům. To samé platí o kvalifikantech. Kteří jedou podle stejných pravidel jako Elita a mohou vyhrát to samé. Jen nejdou v první vlně. Taktéž musíte dokládat výsledky a čekat jestli vás schválí. Konkurence na startu je veliká. Již více než rok mi leží tenhle start v žaludku, zvláště po tom co jsem musel loni start v Malmö zrušit kvůli zranění. Těším se hodně a doufám, že si spravím chuť po zpackaném Mnichově…start už se blíží…

Příště už ten zápisek bude závodní…

[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“29″ exclusions=“317,324,329,330,331,332,333,334″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_slideshow“ gallery_width=“600″ gallery_height=“400″ cycle_effect=“cover“ cycle_interval=“10″ show_thumbnail_link=“1″ thumbnail_link_text=“[Ukázat náhledy]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]

Spread the word. Share this post!

Leave Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *